24 mei 2012

snelle broekjes


Gister ff gauw een paar snelle witte broekjes in elkaar gestikt en de knopen aan dit pakje gezet. Dochterlief is nog steeds blij met de aanvulling op de garderobe van haar zoon. Vandaag lekker lui met een boek en een vers sapje onder de parasol want morgen beginnen weer 8 dagen werk. Werk met een HANDicap . . . . . gisteren pakte ik tijdens het koken een steelpan die met het handvat boven het vuur had gestaan. AU ! Na 15 minuten koelen ontstond er een gigablaar in mijn hand. Een vette calendulapleister voelt goed maar de blaar komt steeds terug. Nu een stukje rijggaren erdoor gehaald en dat werkt prima. Blaar blijft weg en doet geen pijn. Wordt dus wel werken met een handschoen aan,  lastig maar . . . . . wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Dit broekje is gemaakt volgens het patroon van 'zomer-overniks'
Ik had maar een klein stukje Noeks-stof dus is het achterpand aangepast zoals bij deze (maar dan een beetje anders) en het voorkant is zonder knoopsluiting geknipt. Ik had nog een stukje stof over zoor een zakje maar vond het druk genoeg

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk pakje, waar komt het patroon vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het geknipt van het patroon van het broekje van 19 mei, maar omdat ik te kort stof had heb ik de achterkant gemaakt ala 'gave broek' 12 februari 2012. Daar staat het patroon van bij 'patronen" !!
      Ik vind dat bij de laatste uitvoering het voorpand beter past, de schouderbanden zakken nu niet af
      Mocht je het patroon van het rood geruite broekje willen wil ik het wel voor je tekenen en opsturen hoor!
      Als je zelf het patroon van een tuinbroekje zonder mouwen hebt kan je zo het achterpand aanpassen, elastiek erin en banden maken aan de schoudernaad van het voorpand. Groet, Marjanne

      Verwijderen