22 september 2012

and the times....they are a-changin'

                                                     


Als 4-jarige lag ik geruime tijd in het ziekenhuis. Mijn moeder heeft de beterschaps-kaarten van toen  willen bewaren en op deze manier is dat gelukt. Ik kan ze niet weggooien (alhoewel het er in mijn herinnering meer waren, nog zo'n sliert)
Ik zie dat er helemaal nog geen speciale 'beterschap' kaarten waren, ook hebben alle kaarten hetzelfde formaat en zit er zegels van 4 cent op.
Wanneer ik ze tegenkom in mijn 'hebbedingendoos' komen de herinneringen weer naar boven. Ik alleen....... in zo'n glazen hokje op de kinderafdeling.......... Bijzonder detail is dat ik 14 jaar later de droom om 'zuster' te worden, die ik als 4 jarige al had,  kon waarmaken en in het zelfde ziekenhuis in dezelfde glazen hokjes mijn opleiding voor kinderverpleegkundige deed

1 opmerking:

  1. Hai Marjanne,

    Leuk om zo een beetje mee te krijgen waar je mee bezig bent. Ik herinner me direct dat je tijdens onze kraamweek hierover hebt verteld. Op de foto lijken het nu wel hippe retro kaartjes.

    Liefs,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen