8 februari 2014

Noten-crackers

Op deze site vond ik een recept voor notencrackers. Super-simpel en heerlijk
Ik heb ze in de oven geschoven nadat ik een maaltje lunch muffins
voor mijn dochter had gebakken. Zij heeft extra energie nodig omdat ze borstvoeding geeft. En mijn lunchmuffins zijn lekker, makkelijk en gezond



Doe 100 gram gemengde noten (of 1 soort, bijvoorbeeld amandelen, 
of meng  met zaden als lijnzaad of sesamzaad) in de keukenmachine en maal fijn.
Maal ook 100 gram havermout in die keukenmachine fijn,
of gebruik boekweitmeel voor een glutenvrije variant.
Meng in een kom.
Voeg 40 gram geraspte geitenkaas toe, evenals 2 eieren.
Meng tot een lekker deeg.
Spreid een laag bakpapier uit ter grootte van je bakplaat.
Leg daarop het deeg, druk enigszins plat.
Leg daaroverheen weer een vel bakpapier, en rol met de deegroller, of een fles, 
het deeg tot een platte koek van 3 mm dik.
Haal het bovenste vel weg en snijd de koek in 12 stukken.
Wie netjes wil doen snijd de rafelige randen bij, maar ik ben niet zo precies ;-)


Bak in een voorverwarmde oven op 180 graden, 20 minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten